V ponedeljek, 27. januarja 2020, so na osnovni šoli Dutovlje obeležili mednarodni dan spomina na žrtve holokavsta tako, da so pripravili kulturno prireditev in počastili dva učenca, ki sta prejela priznanje za uspeh na 47. mednarodni otroški razstavi likovnih umetnosti LIDICE 2019 na Češkem, kjer je sodelovalo več kot 20.000 otrok iz več kot 80 držav iz celega sveta.

Mednarodna otroška razstava Lidice se nanaša na temačno obdobje 2. svetovne vojne in zlasti na dogodek, ko so nacistične enote SS vas Lidice zravnale z zemljo. 340 prebivalcev Lidic je bilo usmrčenih takoj ali v koncentracijskih taboriščih, med njimi kar 88 otrok.

Poslanstvo mednarodne otroške razstave je, da bi otrokom celega sveta ponudili priložnost, da umetniško izrazijo svoje predstave in želje o življenju v svetu brez vojnega nasilja. Hkrati pa je to tudi spomin na otroške žrtve vseh vojnih spopadov.

Osnovna šola Dutovlje se lahko pohvali z večletnim uspešnim sodelovanjem na Mednarodni otroški razstavi likovnih umetnosti v Lidicah. V preteklih šolskih letih je bilo nagrajenih kar šest učencev te šole. Tema 47. natečaja je bila kemija, kar je pri članih šolskega fotografskega krožka spodbudilo precej zanimanja in razmišljanja. Predvsem pri Taju Kosmaču in Klemnu Vovku Vaserfalu, ki sta nagrajenca omenjenega mednarodnega natečaja.

Nagrado jima je podelil veleposlanik Republike Češke, njegova ekscelenca, gospod H. E. Juraj Chmiel. S svojim obiskom sta šolo počastila še župan Občine Sežana, gospod David Škabar in predsednica KS Dutovlje, gospa Neva Filipčič.

OPIS FOTOGRAFIJ:

Taj Kosmač je prejel medaljo na mednarodnem natečaju Lidice.

Učenec sedmega razreda, Taj Kosmač, se je zaradi možnosti fotografiranja v domačem studiu odločil za drugačen pristop. Želel si je fotografirati dedka, ki bi predstavljal kemika. Zaradi umetne osvetlitve studijskih luči je svetloba ustvarjena po meri in pravilno. Temno ozadje lepo loči in poudari pomembne elemente na fotografiji, dimna kulisa pa pripomore k dimenzionalnosti in da posnetku energijo, ki jo imajo kemijske reakcije. Posebno energijo ustvari tudi model z odlično izbrano kostumografijo – rdeče gumijaste rokavice, temna zaščitna očala, einsteinovska frizura, ki je posledica večletnih uspelih in neuspelih kemijskih poizkusov. Fotografija odlično karikira kemika, kar pa je tudi zasluga dobro izbranega širokokotnega objektiva in nizkega kota fotografiranja. Pri portretiranju ni navade uporabljati širikotne objektive, še posebej ne takrat, ko nimamo veliko ambientalnih elementov, ki bi jih želeli poleg portretiranca prikazati. Zato je delo, ki ga je Taj opravil, prava mojstrovina. Celo do te mere, da je z njo prekosil svojega mentorja na enem izmed najbolj prestižnih fotografskih natečajev: na 80. mednarodnem Salonu Japonske, kjer je bil ravno tako nagrajen in bo najbrž najmlajši prejemnik tako prestižnega priznanja. V prijetnem vzdušju ustvarjanja, kjer se je čutila povezanost in lep odnos med vnukom in dedkom je nastalo še nekaj fotografij, med njimi tudi v Lidicah nagrajena – detajl  kemijskega pribora podkrepljen z intenzivnimi barvami, laboratorijsko osvetlitvijo in s ponovno  zanimivo izbranim objektivom ter kotom fotografiranja. Kombinacija, ki vedno lahko pričara vrhunski posnetek.

  

Klemen Vovk Vaserfal  je prejel priznanje na mednarodnem natečaju Lidice

Osmošolec Klemen Vovk Vaserfal se je odločil, da bo fotografiral ogenj. Nalogo je opravil odlično. Fotografija prikazuje detajlni posnetek ognja. Klemen jo je poimenoval Into the Fire, torej V ogenj. Naslov je delo le še nadgradil, saj je fotografija dobro zamišljena in dovršena. Izžareva energijo in moč, kakor se za element ognja tudi spodobi. Ta pri človeku vzbuja lagodje in hkrati strahospoštovanje. Kompozicija, ki je razdeljena po pravilu tretjin, poudarja to občutje. Prehaja od močne intenzivnosti iz spodnjega desnega kota in postopno pojenja ter se v temi zaključi v  levemu zgornjem kotu. Intenzivni spodnji del, kjer je izvor energije, prevzame vso pobudo in pozornost gledalca, preostali del pa služi kot nevsiljiva kulisa in umirja posnetek, da ta pri gledalcu spodbudi prijetne občutke. Fotografija deluje tudi precej skrivnostno, predvsem zaradi nepravilnih in nejasnih oblik ter pravilno izbrane podosvetlitve. Klemen je v temnem okolju fotografiral v sam izvor svetlobe in kaj hitro bi se lahko zgodilo, da bi bila fotografija premočno ali premalo osvetljena.

Dostopnost