Učenci 8. in 9. razreda so se 11. 10. 2024 udeležili preventivne prometne delavnice »Varnost v prometu in e-skiro«. Izvedla sta jo predstavnika Zavoda Vozim iz Celja.

Delavnico je sofinancirala Občina Sežana preko sredstev LAS-a.  Kolja Cvelbar, učenec 8. b, je podrobno opisal delavnico in povzel svoje vtise: 

Po vstopu v učilnico smo se posedli. Prišla sta inštruktor in inštruktorica in se predstavila. Razdelila sta nam ankete z vprašanji, kaj mislimo, da je dovoljeno in kaj prepovedano.

Po anketah smo se pogovarjali o pojmu MIKROMOBILNOST.

Izraz mikromobilnost izhaja iz besed mikros (starogrško), ki pomeni majhen, in mobilis (latinsko), ki pomeni premičen, kar skupaj pomeni premik na majhne razdalje. Mikromobilnost ima dobro in slabo plat.

DOBRO:

– ne rabimo avtomobila za kratke razdalje,

– manj gneče na cestah,

– se ne utrudiš …

 

SLABO:

– nevarnost samovžiga baterij,

– premalo varno,

– lažje ukradeš,

– omejitev kilometrov …

Nato so sledila vprašanja, na katera smo odgovarjali z da ali ne. Kdor se je strinjal, je dvignil roko. Vprašanja so npr. bila:

  • Ali je najvišja omejena hitrost z e-skirojem res 30 kilometrov na uro? (Pravilen odgovor je 25 km/h.)
  • Ali lahko z e-skirojem vozimo po površinah za pešce? (Pravilen odgovor je nikoli.)

Po teh vprašanjih smo se pogovarjali o »distraktorjih«.

Kaj pravzaprav so »distraktorji«? »Distraktorji« so stvari, ki nas zmotijo med vožnjo, npr. slušalke z glasbo, telefon …

Nato smo si ogledali posnetek s štirimi igralci košarke v belih majicah in štirimi v črnih majicah. Moral si šteti podaje belih igralcev. Medtem pa je nekdo, oblečen v medveda, šel mimo in ga nisi opazil.

Po koncu posnetka smo si ogledali še dva »humorna«. Nauk posnetkov je bil: NE BLUZI, Z GLAVO KRUZI.

Za konec smo imeli še štiri delavnice.

Prva se je imenovala Distraktorji. Govoril si abecedo in istočasno si moral postaviti »distraktorje« na svoje mesto, ne da bi dva postavljena »distraktorja« imela isto barvo.

Druga delavnica je bila merjenje reakcijskega časa. Prijatelj ti je držal ravnilo in ga spustil, ti pa si moral stisniti prste in ga ujeti. Na ravnilu je bil zapisan reakcijski čas.

Za tretjo delavnico si šel na hitrostno tehtnico. Nastavil si hitrost in tehtnica je pokazala, kakšno težo bi imela oseba ob trku.

Za četrto delavnico smo uporabili nepremičen e-skiro ob simulatorju vožnje. Na ekranu smo videli možen scenarij, ko ti nekdo naenkrat skoči pred skiro.

Na koncu smo imeli še eno anketo.

Zelo všeč so mi bile delavnice, najrajši sem se vozil s fiksiranim e-skirojem.

Dostopnost