Zaradi poslabšanja epidemiološke slike, se bodo v prihodnjem tednu učenci od vključno 6. do 9. razreda OŠ, šolali na daljavo. Kako jim lahko pomagamo, da bodo pri svojem delu učinkoviti? Spodaj smo vam napisali nekaj nasvetov za organizacijo dela doma, ki vam bodo v pomoč.

Starši se z leti otrokovega šolanja vse manj neposredno vključujete v otrokovo učenje: učenci od 6. do 9. razreda so pri šolskem delu večinoma že precej samostojni. V vsakem primeru otroku pomagajte pri načrtovanju dela in ga spodbujajte, da naloge opravlja vsak dan sproti. Bodite mu v oporo. Nadzorujte ga ter spodbujajte k samostojnosti in prevzemanju odgovornosti za učenje.

POGOVOR

Starši, otrokom v pogovoru povejte, da jim zaupate, da bodo sami zmogli opraviti svoje delo, v popoldanskem času pa mu boste na voljo za pomoč.

PRIPRAVA

Otrok naj si pripravi delovno okolje tako, da si pospravi in očisti ves nepotreben material  v bližini delovne površine (moteče dejavnike, ki jih uporablja sicer za hobi). V urejenem okolju se ljudje (dokazano) bolje počutimo. Za svoj kotiček naj redno sami otroci poskrbijo. Popoldan ali zvečer naj si pospravijo svojo delovno površino in jo pripravijo za naslednji dan. Gre za pomemben psihološki učinek, saj je tudi v šoli učilnica vsak dan pripravljena. Starši poskrbite za računalnik in internetno povezavo, ki jo bo otrok potreboval. Ne pozabite poskrbeti tudi za spletno varnost. Več informacij dobite na spletni strani www.safe.si.

UREJENOST

Zjutraj naj se učenci uredijo kot za v šolo: primerna oblačila, umivanje, ureditev frizure. To bo vplivalo na njihovo razumevanje, da gre za delo in ne za počitnice. Pidžama nam sporoča, da je čas za spanje, ponošena trenirka, da je čas za sprostitev…

URNIK

Za uspešno delo doma je ključno, da si dobro organizirate čas. Otroci naj si še pred delovnim tednom pripravijo urnik dela in ga predstavijo staršem, ki ga po potrebi dopolnite. Natančno naj določijo:

  • čas za vstajanje, jutranjo toaleto in zajtrk,
  • čas za delo,
  • čas za odmore in kosilo,
  • čas za branje in
  • čas za fizično aktivnost.

Predlagamo, da en dan prej načrtujete, kako bo potekal dan (pri čemer naj vam bo v oporo šolski urnik): preglejte, kaj morate naslednji dan predelati (načrt dela) in predvidite čas, ki ga boste namenili določenemu predmetu. Glede na to, da vas ne omejuje šolski zvonec, si lahko delo za šolo razporedite tako, kot vam najbolj odgovarja; pogoj pa je, da naredite vse, kar so učitelji predvideli za določen dan. Priporočamo, da po 30 ali 45 minutah učenja naredite 5-minutni odmor (za popiti vodo, se razgibati …; ne za tv ali telefon). Pomembno je, da se urnika, ko je enkrat določen, čim bolj držite.

Ob koncu dneva ponovno preglejte svoj načrt dela in obkljukajte, kar ste opravili. Če katere izmed nalog slučajno niste uspeli narediti, jo označite in dopišite k naslednjemu dnevu. Zapišite si snov ali nalogo, ki je niste razumeli, in prosite učitelja za dodatno razlago.

PREDSTAVITEV DELA

Popoldan naj učenci predstavijo svoje delo staršem. Pokažite jim iskreno zanimanje za njihov napredek in ne želje po nadzoru. Na ta način boste hitro ugotovili, kako otrok napreduje z delom in če potrebuje pomoč.

KAJ PA, ČE DOMA OSTANE VEČ OTROK?

V tem primeru, naj ima vsak od njih svoj delovni prostor. Če si otroci sobo delijo, določite pravila glede motenja drug drugega pri delu. Pri nekaterih otrocih bo to lahko priložnost za medsebojno pomoč in večjo povezanost.

Upamo, da vam bodo nasveti koristili.

Srečno in ostanite zdravi!

Pripravila:
Miranda Novak

Povzeto po viru iskreni.net

Dostopnost